Viime syksynä tutustuimme uuteen suomalaiseen
vaatemerkkiin, MOARiin. MOAR on pohjoissuomalainen vaateyritys, joka tällä
hetkellä sivujensa mukaan ”pitää majaansa Oulussa”. MOAR ”yhdistää lämpimät
värit sekä rajattoman mielikuvituksen eikä tyydy tavalliseen, vaan iskee
katukuvaan jotain, joka erottuu edukseen”. (Lainattu yrityksen kotisivuilta www.moar.fi)
Kiinnostuimme MOARista aluksi siksi, että sen
perustaneet nuoret miehet ovat kotoisin samalta paikkakunnalta kuin me. On
mielettömän hienoa, että myös Lapista ponnistetaan maailmankartalle keksimällä
jotain aivan omaa ja uudenlaista. Vaatesuunnittelu ei varsinaisesti ole
kotiseutumme yleisimpiä elinkeinoja, joten pidän näitä nuoria yrittäjiä hyvin
päämäärätietoisina ja sisukkaina. Vaikka viime vuosina Suomessa on saanut
jalansijaa useampikin uusi vaatebrändi, on vielä hyvin tilaa ja tilausta
uusillekin. Tiedän monia ihmisiä, jotka haluavat kannattaa pieniä merkkejä ja
suosivat muutenkin kotimaisuutta ja harvinaisempaa suunnittelua.
Ensimmäinen mieheni hankkima tuote oli pandapipo. Se
on ollut ahkerassa käytössä viime kuukaudet.
Syksyllä MOAR julkaisi myös TimanttiKarhu-malliston,
josta varsinkin mieheni V pitää kovasti. Mallisto ”tuo Suomen luonnon
tummempaa, karua ja vahvaa puolta esiin”. TimanttiKarhu-pipo ja lippis ovat
myös olleet joulun jälkeen miehelläni usein päässä.
Mieheni mieleen on kovasti myös MOARin WALK THE PLANK -t-paita. Paita on numeroitu, koska se kuuluu rajoitettuun 30 kappaleen erään ja on valmistettu yhteistyössä LUDICROUS-merkin kanssa. Mieheni paita on numero 22.
Joulun alla mieheni kaappiin kotiutui myös MOAR
VARSITY JACKET. Takki on todella laadukasta työtä ja laadukkaista
materiaaleista valmistettu. Keskiosa on 100 prosenttista villaa ja hihat aitoa
nahkaa. Jännittäväksi takin tekee myös se, että sitä on valmistettu vain
muutamia kappaleita eli kyse on todellisesta Limited Edition -tuotteesta.
Ilmeisesti tulossa on jotain myös lapsille, koska
yrityksen sivuilla mainitaan lyhyesti Junior Panda -mallisto, joka ”antaa
naperoille sitä kaivattua kultahammasta potkupukuun”. Sitä odottelemme innolla!
Kyllähän näistä toistaiseksi melko harvinaisista
tuotteista tulee käyttäjällekin aivan erityinen olo. Ihan joka jampalla ei ole
samanlaista pipoa tai takkia, ja se tekee merkistä vieläkin kiinnostavamman.
Toki yrityksen kannalta merkki saisi vielä vähän laajentua, mutta olisi
kuluttajalle kivaa, jos siitä ei aivan valtavirran merkki tulisi. Toivon
MOARille todella valoisaa ja menestyksekästä tulevaisuutta! Suomalainen design
elää nyt uutta kukoistuskauttaan, joten ajat voivat hyvinkin olla suosiolliset.
Tähän mennessä MOAR on jo näyttänyt laadukkaat kyntensä, joten hyvältä
vaikuttaa. Mainiota työtä, MOARin pojat!
Merkkiin
voi tutustua lisää sivustolla www.moar.fi, jolta siis on lainattu kaikki sitaateissa olleet tekstit.
HUOM!
Tämä postaus ei ole maksettu mainos vaan pelkästään kertomus omasta
faniudestamme!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti